Kontakt

Analiza wyników ankiety "Marketing narracji"

Jakie marki serwisów aukcyjnych/portalów zakupowych znasz chociażby ze słyszenia? Wymień wszystkie, które przychodzą Ci do głowy.
Jakie marki samochodów znasz chociażby ze słyszenia? Wymień wszystkie, które przychodzą Ci do głowy.
Jakie marki piwa znasz, chociażby ze słyszenia? Wymień wszystkie, które przychodzą Ci do głowy.
Na początku proszę, abyś zapoznała/zapoznał się z opisem 3 marek. Po każdym z opisów poproszę o odpowiedź na kilka pytań.   Marka 1 Allegro od ponad 20 lat jest ulubionym miejscem zakupów Polaków. Oferuje szeroki wybór produktów od małych i średnich polskich firm po najpopularniejsze międzynarodowe marki z prawie 113 000 profesjonalnych sprzedawców sprzedawców. Co miesiąc Allegro odwiedza 20 milionów klientów z całej Polski, ceniąc platformę za wygodę, bezpieczeństwo zakupów, atrakcyjne ceny i szeroki wybór produktów. Misją Allegro jest budowanie najlepszych doświadczeń zakupowych dla klientów i zapewnienie doskonałych warunków biznesowych dla sprzedających. Allegro skupia się na ich potrzebach, inspirując do tworzenia innowacyjnych rozwiązań na styku biznesu i technologii. Ich celem jest uczynienie całego procesu zakupowego szybkim, łatwym i bezpiecznym. Model biznesowy Allegro jest w pełni transparentny i opiera się na łączeniu sprzedawców oferujących swoje produkty z klientami szukającymi najlepszych ofert. Stale rozwijają platformę, aby doświadczenia klientów były jeszcze lepsze, a sprzedawcy mogli łatwiej i dynamiczniej rozwijać swój biznes. Generują dochody dzięki opłatom transakcyjnym pobieranym od sprzedawców w momencie dokonania sprzedaży, wpływom z reklam, narzędzi promocyjnych, subskrypcji i dostępu do raportów. Biorą na siebie znaczną część ryzyka związanego ze sprzedażą, a nowi sprzedawcy nie muszą ponosić kosztów wstępnych.Ekosystem Allegro jest ważną częścią polskiej gospodarki i społeczeństwa. Dzięki Allegro ludzie mogą korzystać z szerokiej gamy produktów w najlepszych cenach. Tworzy setki tysięcy miejsc pracy w Polsce, a polscy przedsiębiorcy mogą dotrzeć do milionów klientów bez znaczących inwestycji. Allegro wspiera polskie społeczeństwo poprzez liczne działania charytatywne i edukacyjne.   Czy widziałeś kiedykolwiek reklamę/reklamy marki Allegro (Internet, telewizja itp.)?
Co pamiętasz z reklam marki Allegro – jakie elementy, historie, postacie – wypisz wszystko co kojarzysz z reklam Allegro (wypełnij, jeżeli w poprzednim pytaniu odpowiedziałeś/odpowiedziałaś TAK, jeżeli nic nie pamiętasz - wpisz Nie wiem)
Jak oceniasz wizerunek marki Allegro przedstawiony w opisie na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo negatywny" a 5 oznacza "Bardzo pozytywny"?
Czy czujesz jakąś osobistą identyfikację z marką Allegro?
Jak oceniasz autentyczność marki Allegro skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo nieautentyczna" a 5 oznacza "Bardzo autentyczna"?
Jakie emocje kojarzą Ci się z marką Allegro – odpowiedz z użyciem skali stopnia ich odczuwania gdzie 1 oznacza nie Bardzo słabe  a 10 oznacza Bardzo silne
Marka 2 Škoda to marka, która już od 125 lat działa z misją i wartościami napędzanymi pasją. Obecnie inwestuje w zaawansowane linie produkcyjne, alternatywne systemy napędowe oraz nowe usługi w zakresie mobilności, dążąc do zrównoważonego rozwoju. Idea „Wszystko, co ważne” przyświeca marce, co oznacza priorytetowe traktowanie bezpieczeństwa, komfortu oraz odpowiedzialności społecznej. Historia marki Škoda sięga 1895 roku, kiedy to Václav Laurin i Václav Klement rozpoczęli działalność w Mladá Boleslav. Škoda od zawsze wyróżniała się nowatorskimi technologiami i rozwiązaniami w branży motoryzacyjnej. W Polsce jest liderem rynku motoryzacyjnego od 11 lat, a jej modele, takie jak Fabia czy Octavia, cieszą się ogromną popularnością. Strategia zrównoważonego rozwoju Škody oparta jest na filarach społecznych, ekonomicznych i środowiskowych, które obejmują strategię CSR, działania Green Future oraz zasady etyczne. Marka od lat intensywnie inwestuje w ochronę środowiska, m.in. modernizując źródła energii, budując wysokiej jakości lakiernie i oczyszczalnie ścieków oraz wdrażając środki oszczędzania energii. Škoda skupia się również na promowaniu bezpieczeństwa na drogach, wspierając projekty zachęcające do odpowiedzialnych zachowań na drodze oraz prowadząc badania nad bezpieczeństwem ruchu drogowego. Marka aktywnie uczestniczy we wspieraniu rozwoju dzieci, edukacji i mobilności bez barier. Škoda jest zaangażowana w minimalizowanie swojego wpływu na środowisko naturalne i została poddana audytowi, który wykazał pełną zgodność z jej polityką środowiskową. Firma stale czyni postępy w kierunku zrównoważonego rozwoju i wdrożyła system zarządzania energią certyfikowany zgodnie z normą ISO 50001.   Czy widziałeś kiedykolwiek reklamę/reklamy marki Škoda (Internet, telewizja itp.)?
Co pamiętasz z reklam marki Škoda – jakie elementy, historie, postacie – wypisz wszystko co kojarzysz z reklam marki Škoda. (wypełnij, jeżeli w poprzednim pytaniu odpowiedziałeś/odpowiedziałaś TAK, jeżeli nic nie pamiętasz - wpisz Nie wiem)
Jak oceniasz wizerunek marki Škoda przedstawiony w opisie na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo negatywny" a 5 oznacza "Bardzo pozytywny"?
Czy czujesz jakąś osobistą identyfikację z marką Škoda?
Jak oceniasz autentyczność marki Škoda skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo nieautentyczna" a 5 oznacza "Bardzo autentyczna"?
Jakie emocje kojarzą Ci się z marką Škoda – odpowiedz z użyciem skali stopnia ich odczuwania gdzie 1 oznacza nie Bardzo słabe  a 10 oznacza Bardzo silne
Marka 3 Żubr jest jedną z marek piwa oferowanych przez Kompanię Piwowarską S.A. Firma stawia na zrównoważony rozwój i bierze pełną odpowiedzialność za swój wpływ na środowisko, społeczeństwo i gospodarkę. Kompania Piwowarska S.A. działa jako spółka akcyjna należąca w całości do Asahi Europe & International (AEI), która jest częścią Asahi Group Holdings, globalnego producenta alkoholi, napojów i żywności o 133-letniej historii. Asahi Europe & International posiada 19 browarów w 8 krajach europejskich i 92 rynki eksportowe na całym świecie, zatrudniając ponad 10 000 osób. Wizją firmy jest bycie twórcą wartości na poziomie globalnym i lokalnym, rozwijającym się w oparciu o marki o wysokiej wartości. Jej misją jest dotrzymanie obietnicy doskonałego smaku i uczynienie życia przyjemniejszym. Strategia firmy opiera się na zapewnieniu potrzeb przyszłych pokoleń i kieruje się strategią Better Future 2030, która łączy cele biznesowe i zrównoważonego rozwoju. Firma jest zaangażowana w zmniejszanie swojego wpływu na środowisko, w tym w osiągnięcie neutralności węglowej w swoich browarach, zmniejszenie zużycia wody, stosowanie opakowań nadających się do recyklingu oraz zrównoważone pozyskiwanie surowców   Czy widziałeś kiedykolwiek reklamę/reklamy marki Żubr (Internet, telewizja itp.)?
Co pamiętasz z reklam marki Żubr – jakie elementy, historie, postacie – wypisz wszystko co kojarzysz z reklam marki Żubr. (wypełnij, jeżeli w poprzednim pytaniu odpowiedziałeś/odpowiedziałaś TAK, jeżeli nic nie pamiętasz - wpisz Nie wiem)
Jak oceniasz wizerunek marki Żubr przedstawiony w opisie na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo negatywny" a 5 oznacza "Bardzo pozytywny"?
Czy czujesz jakąś osobistą identyfikację z marką Żubr?
Jak oceniasz autentyczność marki Żubr skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo nieautentyczna" a 5 oznacza "Bardzo autentyczna"?
Jakie emocje kojarzą Ci się z marką Żubr– odpowiedz z użyciem skali stopnia ich odczuwania gdzie 1 oznacza nie Bardzo słabe  a 10 oznacza Bardzo silne
Obejrzyj uważnie reklamę Czy obejrzałeś/obejrzałaś reklamę?
O czym jest obejrzana reklama
Po obejrzeniu reklamy, jakie emocje najmocniej odczuwałeś/aś? odpowiedz z użyciem skali stopnia ich odczuwania gdzie 1 oznacza nie Bardzo słabe  a 10 oznacza Bardzo silne.
Czy czujesz jakąś osobistą identyfikację z marką przedstawioną w reklamie?
Jak możesz określić głównych bohaterów reklamy? (wybierz dwa określenia, które najbardziej pasują)
Czy uważasz, że reklama skutecznie przedstawiła ratowników górskich jako bohaterów?
Czy uważasz, że główni bohaterowie reklamy są dla Ciebie autorytetem?
Czy uważasz, że aranżacja zastosowana w reklamie (dźwięki, muzyka, obrazy) wpłynęła na to, jak odbierasz jej treść?
Jak oceniasz autentyczność marki przedstawionej w reklamie skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo nieautentyczna" a 5 oznacza "Bardzo autentyczna"?
Jak oceniasz wiarygodność marki przedstawionej w reklamie na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo niewiarygodna" a 5 oznacza "Bardzo wiarygodna"?
Jak oceniasz wizerunek marki przedstawionej w reklamach na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo negatywny" a 5 oznacza "Bardzo pozytywny"?
Obejrzyj uważnie reklamę   Czy obejrzałeś/obejrzałaś reklamę?
O czym jest obejrzana reklama
Po obejrzeniu reklamy, jakie emocje najmocniej odczuwałeś/aś? odpowiedz z użyciem skali stopnia ich odczuwania gdzie 1 oznacza nie Bardzo słabe  a 10 oznacza Bardzo silne.
Czy czujesz jakąś osobistą identyfikację z marką przedstawioną w reklamie?
Czy informacja o akcji ratowania zagrożonych gatunków miała wpływ na twoje odczucia i wrażenia związane z reklamą?
Jakie wrażenie wywarła na tobie sceneria lasu przedstawiona w reklamie? Czy była ona skuteczna w tworzeniu nastroju?
Czy uważasz, że Żubr jest ukazany jako bohater?
Czy główny bohater – Żubr – budzi w Tobie pozytywne odczucia?
Czy hasło reklamowe "Żubr ratuje sytuację" przyciągnęło twoją uwagę?
Jak oceniasz autentyczność marki przedstawionej w reklamie skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo nieautentyczna" a 5 oznacza "Bardzo autentyczna"?
Jak oceniasz wiarygodność marki przedstawionej w reklamie na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo niewiarygodna" a 5 oznacza "Bardzo wiarygodna"?
Jak oceniasz wizerunek marki przedstawionej w reklamach na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo negatywny" a 5 oznacza "Bardzo pozytywny"?
Obejrzyj uważnie reklamę   Czy obejrzałeś/obejrzałaś reklamę?
Kto jest głównym bohaterem obejrzanej reklamy?
Po obejrzeniu reklamy, jakie emocje najmocniej odczuwałeś/aś? odpowiedz z użyciem skali stopnia ich odczuwania gdzie 1 oznacza nie Bardzo słabe  a 10 oznacza Bardzo silne.
Czy czujesz jakąś osobistą identyfikację z marką przedstawioną w reklamie?
Czy główny bohater reklamy sprawia, że czujesz do niego sympatię/budzi w Tobie pozytywne emocje?
Pomyśl o muzyce, kolorach, dźwiękach które słyszałeś/aś i widziałeś/aś w trakcie oglądania reklamy, czy miały one na ciebie wpływ?
Czy odczuwasz podziw dla głównego bohatera reklamy?
Czy czujesz się zainspirowany postawą głównego bohatera reklamy?
Jak oceniasz autentyczność marki przedstawionej w reklamie skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo nieautentyczna" a 5 oznacza "Bardzo autentyczna"?
Jak oceniasz wiarygodność marki przedstawionej w reklamie na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo niewiarygodna" a 5 oznacza "Bardzo wiarygodna"?
Jak oceniasz wizerunek marki przedstawionej w reklamach na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "Bardzo negatywny" a 5 oznacza "Bardzo pozytywny"?
Teraz zadam kilka pytań, aby lepiej Cię poznać Podaj swoją płeć
Podaj swój wiek:
Który z poniższych obszarów najlepiej opisuje Twoją sytuację zawodową?
Który z poniższych obszarów najlepiej opisuje Twój poziom wykształcenie?
I na koniec, chciałabym sprawdzić jak przedstawione materiały wpłynęły na zapamiętywanie treści reklamy   Ta część badania ma na celu sprawdzenie czy jesteś w stanie przypomnieć sobie główne treści reklam przedstawionych w badaniu (kolejność reklam nie ma znaczenia – jeżeli nie pamiętasz ani marki ani treści reklamy – wpisz NIE WIEM). Jeśli zapamiętałaś/eś chociaż część treści, proszę opisz krótko, czego dotyczyły reklamy. Czy polecenie jest dla Ciebie zrozumiałe?
1 REKLAMA
2 REKLAMA
3 REKLAMA