FAQ

1. W jaki sposób mogę zgłosić moje uwagi i wątpliwości dotyczące prowadzonego badania?

Wszystkie pytania należy kierować na adres: sw(at)swpanel.pl wpisując w tytule maila nazwę badania. Na ten adres należy również kierować wszelkie problemy związane z działaniem ankiety.

2. Dlaczego nie otrzymuję zaproszeń do badania?

Przyczyn może być kilka, do najczęstszych należą: nie zakwalifikowałeś(łaś) się do grupy, do której wysyłamy zaproszenie; nie zakończyłeś (-aś) ankiety rejestracyjnej; nasze zaproszenie do badania wpadło do Spam-u lub do zakładki Inne w Twojej skrzynce e-mail.

3. Czy w trakcie wypełniania ankiety mogę przerwać badania i kontynuować w innym terminie?

Z reguły nie powinno być problemów z dokończeniem ankiety w innym terminie, pod warunkiem, że wznowienie nastąpi przed zakończeniem badania. Aby kontynuować ankietę wystarczy wejść do swojego profilu lub kliknąć ponownie na link wysłany w zaproszeniu do badania.

4. Jak mogę wziąć udział w ankiecie?

Gdy zostaniesz wybrany(a) do badania, otrzymasz zaproszenie do badania w formie e-mail z linkiem do ankiety oraz poprzez powiadomienie w Twoim profilu bezpośrednio po zalogowaniu. W treści zaproszenia będzie zawarta informacja o tematyce badania, okres aktywności ankiety oraz informacja o punktach za udział w badaniu. Rozpocząć badanie można bezpośrednio poprzez kliknięcie na link w zaproszeniu lub uruchomienie ze swojego profilu.

5. Ile trwa wypełnienie ankiety?

Długość ankiety zależy od tematyk, złożoności badania oraz udzielanych przez Ciebie odpowiedzi. Najkrótsze projekty trwają ok. 3 minut, bardziej złożone nawet do 30 minut. Pamiętaj, że cenimy Twój czas – im dłuższa ankieta, tym więcej punktów otrzymujesz za jej wypełnienie.

6. Jakie tematy poruszane są w ankietach?

Tematyka naszych badań jest niezwykle zróżnicowania. Wszystko zależy od potrzeb naszych Klientów, a w przypadku projektów społecznościowych – również od samych panelistów. W jednym badaniu możesz odpowiadać na istotne kwestie społeczno-polityczne, w innym możesz testować opakowania różnych produktów. W każdym badaniu najważniejsza jest Twoja opinia!

7. Czy muszę brać udział w każdym badaniu, do którego zostanę zaproszony(a)?

Udział w badaniach jest dobrowolny, jednak uczestnicząc w większej liczbie badań szybciej zwiększasz liczbę punktów na swoim koncie, które możesz wymienić na atrakcyjne nagrody lub gotówkę. Zachęcamy do udziału w każdym badaniu, ale Twoja ewentualna odmowa zostanie uszanowana i nie zostaną wyciągnięte żadne negatywne konsekwencje.

8. Jak często mogę otrzymywać zaproszenia do ankiet?

Liczba badań często podlega sezonowym wahaniom, które w znacznej mierze zależą od zapotrzebowania naszych Klientów. Średnia liczba zaproszeń na użytkownika miesięcznie będzie wahać się od 1 do 2 zaproszeń w ciągu miesiąca. Częstotliwość zaproszeń zależy również od danych w Twoim profilu – często zaproszenia wysyłane są tylko do specyficznych grup użytkowników (np. 17 letnich heavy-userów danej marki). Wniosek z tego taki, że zawsze warto aktualizować swoje dane w profilu aby zwiększyć swoje szansę na zaproszenie do badania.

9. Gdzie mogę uzupełnić moje dane osobowe i inne informacje?

Większość danych możesz zmienić po zalogowaniu się na konto i edycję profilu. W przypadku danych podstawowych, podawanych przy rejestracji do serwisu SWPanel.pl (nazwisko, wiek) niezbędny będzie kontakt z administratorem: sw(at)swpanel.pl

10. Jak mogę odzyskać hasło?

SWPanel.pl nie gromadzi haseł użytkowników i w tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest ustalenie nowego hasła. W tym celu w panelu logowania po kliknięciu „Zapomniałem hasła” wyświetla się prośba o podanie adresu e-mail użytego do rejestracji. Na ten adres zostanie wysłany link do ustalenia nowego hasła.

11. Co będę miał(a) z tego, że jestem panelistą SWPanel.pl?

Oprócz możliwości wyrażania własnych opinii, uczestnictwa w nietypowych i atrakcyjnych badaniach będziesz miał(a) możliwość wcielenia się w badacza on-line, zaprojektowania własnego badania i sprawdzenia, co myślą Twoi rówieśnicy na interesujące Ciebie tematy. Nie należy też zapominać o ważnym aspekcie uczestnictwa w panelu – Twoja współpraca i aktywność jest regularnie wynagradzana w postaci punktów wymienianych na nagrody lub gotówkę.

12. Jakie są nagrody?

Obok gotówki i usług serwisu SWPanel, możliwe jest wymienienie punktów na liczne nagrody fundowane przez Zleceniodawców badań, firmy partnerskie oraz przez SWPanel. Nagrody przekazywane są za uczestnictwo w konkursach organizowanych przez SWPanel, wymienianie punktów, aktywność na serwisie. Nagrodami stałymi są koszulki i inne gadżety SWPanel, vouchery, bony na zakupy w sklepach internetowych (np. Merlin.pl). Nagrodami niestałymi są wycieczki, zabawki, kursy językowe, oprogramowanie, gry komputerowe i inne produkty z szerokiej puli nagród.

13. Kto jeszcze należy do panelu SWPanel.pl?

Panel SWPanel.pl skupia Polaków w wieku 13+, którzy korzystają z Internetu. Nasi paneliści mieszkają w różnych regionach Polski, pochodzą z miast różnej wielkości. Jednym słowem, dążymy do tego, aby panel SWPanel.pl był odbiciem populacji młodych Polaków.

14. Co robicie z odpowiedziami, których udzielam w ankietach?

Wszystkie odpowiedzi są anonimizowane (tzn. nikt nie jest w stanie zidentyfikować odpowiedzi respondenta z jego danymi osobowymi), a następnie poddawane analizie statystycznej i prezentowane w postaci raportów, które trafiają do naszych Klientów. Na podstawie odpowiedzi naszych panelistów wiele firm podejmuje kluczowe decyzje i kształtuje swój wizerunek. SWPanel.pl działa zgodnie z zasadami Międzynarodowego Kodeksu Badań Rynku i Opinii Publicznej ICC/ESOMAR (www.esomar.org) oraz stosownymi przepisami – międzynarodowymi i krajowymi.

15. Jak zostać panelistą SWPanel.pl?

Panelistą SWPanel.pl może zostać każda osoba, która w momencie rejestracji ukończyła 13 lat i posiada działający adres e-mail. Aby dołączyć do panelu SWPanel.pl wejdź na stronę www.swpanel.pl i zarejestruj się w ciągu 3 minut! Rejestracja w panelu jest darmowa, stając się panelistą natychmiast otrzymujesz 5 punktów, które przybliżają Cię do odbioru atrakcyjnej nagrody.

16. W jaki sposób chronione są moje dane osobowe?

Dane naszych użytkowników są bardzo dokładnie chronione 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Nasza działalność podlega ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 (ujednolicony tekst: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926). Dostęp do serwerów oraz danych jest ściśle kontrolowany i zabezpieczony. Włamanie fizyczne i internetowe jest ograniczone do minimum dzięki stosowaniu silnych zabezpieczeń odpornych na większość ataków hakerskich.

17. Jak mogę zrezygnować z uczestnictwa w SWPanel.pl?

W każdej chwili można zrezygnować z uczestnictwa w SWPanel.pl. W tym celu należy zalogować się na swoje konto, kliknąć „Usunięcie konta” i potwierdzić

18. Jak często muszę wymieniać punkty, aby nie ich stracić?

Zebrane przez Ciebie punkty nie tracą ważności w żadnym momencie. Mogą być jedynie wymienia na nagrody lub gotówkę po przekroczeniu określonego progu. To od Ciebie zależy, w którym momencie i w jaki sposób będziesz chciał dokonać ich wymiany.

19. Jak mogę otrzymać wynagrodzenie?

Wynagrodzenie w postaci gotówki lub jako nagrodę możesz otrzymać po zebraniu 100 CashPoints, co odpowiada równowartości 50 PLN. Nie musisz wydawać swoich punktów od razu po przekroczeniu progu 50 punktów – sam decydujesz kiedy i w jaki sposób wymienić punkty. Oprócz nagród, możesz zakupić losy na loterii atrakcyjnych nagród losowanych co miesiąc. Pamiętaj – większa liczba nabytych losów oznacza większe szanse na wygranie nagrody!

20. Jakie łącze internetowe jest wymagane?

W przypadku większości ankiet wymagania nie są wysokie – wystarcza połączenie umożliwiające przeglądanie stron internetowych (min. 256 kb/s). Jeśli w danym badaniu występują elementy wymagające większej przepustowości (np. animacje, elementy Flash, audio, video) w zaproszeniu do badania pojawi się stosowna informacja. Zakładamy jednak, że łącze o przepustowości 1 Mb/s powinno spełniać wszystkie wymogi.

21. Jakie wymagania sprzętowe są niezbędne do uczestnictwa w badaniach SWPanel.pl?

W celu prawidłowego uczestnictwa wymagane jest połączenie z internetem oraz przeglądarka internetowa do wyboru: Internet Explorer (w wersji 8.0 lub późniejszej), Mozilla Firefox (w wersji 4.0 lub późniejszej), Google Chrome (w wersji 7.0 i późniejszej) oraz Opera (w wersji 11.0 i wyższej).

22. Na czym polega udział w badaniu?

Udział w badaniu najczęściej będzie sprowadzał się do wypełnienia kwestionariusza (ankiety) on-line. Wypełnienie ankiety polega na zaznaczeniu odpowiedzi, które Twoim zdaniem najlepiej pasują do pytań. W niektórych miejscach będziesz proszony(a) o podanie własnych odpowiedzi w polu tekstowym. W przypadkach niestandardowych respondentowi wyświetli się odpowiednia instrukcja na temat sposobu udzielania odpowiedzi na dane pytanie.

23. Dlaczego przy odbiorze nagrody muszę podać swój adres zamieszkania?

Część nagród wymaga dostarczenia bezpośrednio do rąk własnych panelisty. W tym celu potrzebujemy danych adresowych i kontaktowych od naszych panelistów. Dane te nie są przekazywane innym podmiotom, a funkcjonują jedynie w obrębie SWPanel.pl. Więcej o wykorzystaniu Twoich danych możesz przeczytać w naszej Polityce Prywatności.

24. Co dzieje się z danymi, które wysyłam podczas badania?

Odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie są przechowywane na zabezpieczonym serwerze. Odpowiedzi są szyfrowane, a więc są anonimowe, nie zawierają Twojego nazwiska ani adresu. Nigdy nie przekazujesz nam w ankiecie swojego imienia i nazwiska ani żadnych danych mogących Ciebie zidentyfikować.

25. Czy moje dane osobowe będą przekazywane innym firmom?

NIE. Nasza działalność skupia się tylko i wyłącznie na badaniach, nie rozsyłamy reklam ani innych informacji poprzez e-mail. Państwa adresy e-mailowe nie będą także przekazywane firmom trzecim, ani naszym partnerom.

26. Czy muszę się codziennie logować na stronie żeby nie przeoczyć jakiegoś badania?

Nie, informacja o nowym badaniu zostanie przesłana na Twój adres e-mail podany przy rejestracji. Ponadto, dane na temat nadchodzących i aktualnych projektów znajdują się po zalogowaniu w Twoim profilu, w zakładce „Moje projekty”.

27. Co to są SocialPoints?

SocialPoints to punkty prestiżowe. Większość tych punktów otrzymujemy za udział w ankietach niekomercyjnych tworzonych przez użytkowników. Znaleźć je można w bazie ankiet. W zamian za uzbierane punkty SocialPoints tworzony jest co miesiąc społecznościowy ranking najaktywniejszych użytkowników. 20. pierwszych osób otrzymuje co miesiąc nagrody