Czy w szkole (dawniej i/lub obecnie) chętnie czytałeś/aś (czytasz) lektury z języka polskiego?
Ile lektur, z tych obowiązkowych, czytałeś/aś?
Jak często zdarzało Ci się przyjść na lekcję, na której była omawiana lektura nieprzygotowanym/ą (tzn. bez przeczytanego tekstu lektury)?
Czy zamiast tekstu lektury zdarzyło Ci się czytać tylko jej opracowanie (bryk)?
Skąd pochodziły (pochodzą) lektury, które czytałeś/aś (czytasz)?
Jak myślisz, co zniechęca młodych ludzi do czytania lektur szkolnych?
Jeśli w poprzednim pytaniu nie miałeś/aś możliwości pełnego wyrażenia swojej opinii, możesz to zrobić teraz (jeśli nie masz takiej chęci, pozostaw pole odpowiedzi puste i przejdź dalej).
Czy dostępność ekranizacji niektórych lektur szkolnych, według Ciebie, zachęca czy zniechęca do ich czytania?
Co należało by zrobić, by zachęcić dzieci i młodzież do czytania lektur?
Jeśli i tym razem w poprzednim pytaniu nie miałeś/aś możliwości pełnego wyrażenia swojej opinii, możesz to zrobić teraz (jeśli nie masz takiej chęci, pozostaw pole odpowiedzi puste i zakończ ankietę).