Kontakt

Analiza wyników ankiety "Fritz-kola"

W 2003 roku dwóch niemieckich studentów założyło firmę Fritz-kola produkując napoje, które miały konkurować z dużymi markami o ugruntowanej pozycji, takimi jak Coca-Cola i Pepsi. Szukali oni firmy, która pomogłaby im rozpocząć produkcję - w końcu znalazł się mały browar w zachodnich Niemczech. Pierwsza partia napojów firmy liczyła około 4000 butelek, a 16 lat później, w 2019 r. Fritz-kola sprzedała około 71 milionów szklanych butelek o pojemności 330 ml w samych Niemczech. Dla porównania Coca-Cola sprzedała 74 miliony butelek tej samej wielkości w tym samym okresie. Fritz-kola produkuje między innymi bardziej rzemieślniczą colę o mniej słodkim smaku, ale z wyższą zawartością kofeiny w napoju. Czy dokonując zakupu zależy Ci na zakupie bardziej rzemieślniczych, lokalnych produktach zamiast marek z głównego nurtu, takich jak Coca-Cola lub Pepsi?