Newsroom

Jak postrzegamy marki własne sieci handlowych? - raport
30/07/2014

On Board PR we współpracy z Polską Izbą Handlu oraz Krajową Izbą Gospodarczą zleciły nam realizację badania na temat marek własnych (private label).
 

Aż 97% spośród nas deklaruje, że ma w domu produkty marek własnych. Doceniamy ich atrakcyjność cenową czy ofertę promocyjną. Są to produkty, które do nas pasują – ponad połowa Polaków uważa, że marka własna jest właśnie „dla osób takich, jak ja”.

Przejdź do raportu


Nie jest to miłość bezwarunkowa. Produkty marki własnej są tańsze (to cecha pozytywna, zwłaszcza że zdecydowana większość polskich konsumentów szuka rozwiązań, jak oszczędzać). Bywają jednak – niesłusznie – odbierane jako gorsze jakościowo, mają problemy z wiarygodnością i nie najlepszym wizerunkiem. Dlatego, mimo że Polacy coraz chętniej kupują produkty marek własnych, wciąż wielu spośród nich woli się do tego nie przyznawać.

Raport zawiera następujące zagadnienia:

1. Marka własna, czyli co?
a) marka a marka własna
b) krótka historia obecności marki własnej w Polsce
c) znajomość marek własnych wśród konsumentów wczoraj i dziś

2. Zmieniające się upodobania konsumenckie jako przyczyna dynamicznego rozwoju marek własnych?
a) portret współczesnego konsumenta
b) pozycjonowanie marki własnej w kontekście zmieniających się paradygmatów konsumenckich

3. Jak Polacy postrzegają marki własne?
a) wizerunek marki własnej
b) sektory o najmocniejszej i najsłabszej marce własnej

4. Prognozy rozwoju marki własnej
a) sektory rozwoju dla marki własnej
b) przyszłość marki własnej na rynku

 

Przejdź do raportu

Wstecz