Co trzeci respondent deklaruje, że na upominek z okazji Dnia Matki planuje przeznaczyć od 21 do 50 złotych; najczęściej na prezent w tej kwocie zdecydują się osoby młode (do ukończenia 24 lat, 42,5 proc. wskazań w tej kategorii wiekowej) oraz zamieszkujące polskie miasta do 20 tysięcy mieszkańców (39,1 proc.). Co piąta badana osoba (18,8 proc.) kupując prezent dla mamy, przygotowuje się do zapłacenia za niego kwoty pomiędzy 51 a 100 złotych - częściej taką cenę prezentu zaplanowały kobiety (22 proc. wszystkich wskazań), osoby w wieku 35-49 lat, posiadające wykształcenie wyższe magisterskie oraz zamieszkujące polskie wsie. Prawie co dziesiąty polski Internauta (9 proc.) nie planuje kupować prezentu na okoliczność Dnia Matki a 13,1 proc. respondentów samodzielnie wykona prezent dla mamy. Zakup prezentu powyżej 101 złotych planuje 5,3 proc. polskich użytkowników Internetu.
Niemal 1/3 badanych (31,4 proc.) nie ma jeszcze pomysłu na prezent dla mamy z okazji jej święta (z badania wynika, że częściej to mężczyźni odłożyli w czasie tę decyzję). Największym prezentowym faworytem zdają się być kwiaty (30,4 proc. wskazań) oraz słodycze (21,3 proc.) i najczęściej na zakup takiego prezentu zdecydują się osoby w wieku 35-49 lat, posiadające wykształcenie średnie, mieszkające w dużych miastach (czyli od 100 do 500 tysięcy mieszkańców). Odzież i biżuterię jako prezent z okazji Dnia Matki planuje wręczyć 11,9 proc. polskich Internautów, którzy zamieszkują średnie miasta (od 20 do 100 tysięcy mieszkańców). Rzadziej niż co dziesiąta osoba biorąca udział w badaniu (9,6 proc.) w ramach prezentu planuje spędzić czas wolny ze swoją matką – najczęściej taką formę upominku deklarują osoby w wieku +50 lat, posiadające wykształcenie zawodowe. Prawie 3 proc. badanych chce ufundować mamie z okazji jej święta bon do sklepu.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 19-20.05.2015 r. Analizą objęto grupę 800 Internautów w wieku 16-64 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 16-64 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne.
Wstecz