Większość badań kierujemy do osób o określonych cechach, które podałe(a)ś w trakcie rejestracji. To informacje m.in. o płci, wieku, dochodzie czy miejscu zamieszkania. Pewne cechy, jak wiek są niezmienne. Dochód może zmienić się w czasie i dlatego często o niego dopytujemy, podobnie jak o inne sprawy np. kupowanie określonych produktów. Często bywa, że szukamy kilkudziesięciu osób o precyzyjnym profilu np. kobiet w wieku 25-30 lat z woj. opolskiego. Jeśli realizacja badania zakłada potrzebę 30 takich wywiadów, to 31 osoba o tym profilu nie może w niej już uczestniczyć. Niestety : (
W znacznej części projektów stosujemy również pytania rekrutacyjne, które znajdują się w ankiecie. Dla przykładu, jeśli szukamy osób, które w ciągu ostatniego roku kupiły nowe auto, to zadajemy takie pytanie w ankiecie. Może ono nie być zadane wprost: Czy kupiłe(a)ś auto?, ale w formie ukrytej tj. Które z poniższych kupiłe(a)ś w ostatnim roku? Takich pytań może być kilka, ale zawsze znajdują się one na początku ankiety. W każdej ankiecie, w której one są informujemy o ich istnieniu, ale nie możemy wskazać, które to są pytania.
Bywa, że klienci lub proces badania wymaga wykonania go (ankiety lub rozmowy online) tylko na komputerze lub tylko na smartfonie. O tym fakcie zawsze informujemy w postaci odpowiedniej symboliki w profilu lub w treści zaproszenia. Dodatkowe ograniczenia mogą dotyczyć:
a) unikalności adresów IP – czyli nie możesz wypełnić ankiety, jeśli ktoś z Twojej sieci internetowej np. WIFI już ją wypełnił lub
b) unikalności przeglądarki – czyli nie możesz wypełnić ankiety, którą ktoś wypełnił na Twoim urządzeniu/przeglądarce
W niektórych ankietach my lub nasi partnerzy, a szczególnie ankiety o nazwie Survey (ang. ankieta), stosujemy tzw. pytania pułapki, czyli np. zadajemy 2 takie same pytania i sprawdzamy spójność odpowiedzi lub pułapki czasowe – analizujemy zbyt szybkie tempo wypełniania ankiety.
Niektórych fragmentów ankiety nie da się przejść poniżej określonego czasu bez dokładnego zapoznania się z jej treścią. Zbyt szybkie przeklikanie ankiety traktowane jest jako „speeding” i uczestnik ankiety jest kierowany na ekran jej zakończenia bez przyznania punktów.
Dlatego staraj się wypełniać ankiety uważnie bez zbyt szybkiego przeklikiwania. Raz zaczętą ankietę możesz dokończyć w późniejszym terminie.
Pamiętaj, że tylko prawda jest wartościowa. Nasi klienci to często światowi lub polscy liderzy w swoich branżach i oczekują od nas dostarczania im najwyższej jakości wyników badań. Przede wszystkim muszą mieć pewność, że w ankietach uczestniczą tylko interesujące ich osoby np. posiadacze samochodów marki X a nie marek A, B, C.
Dlaczego nie udzielamy informacji o kryteriach rekrutacyjnych do ankiet?
Nie możemy sugerować ani ujawniać odpowiedzi w częściach rekrutacyjnych dlatego, że zobowiązują nas do tego polskie i europejskie przepisy. Jesteśmy jedną z nielicznych polskich firm posiadających certyfikat jakości, który gwarantuje Tobie i naszym klientom spełnianie wysokich standardów w trakcie wykonywania badań. Więcej przeczytasz: https://ofbor.pl/index.php/standardy
A więcej informacji o ankietach uzyskasz w naszym FAQ (https://swpanel.pl/faq) lub kontaktując się z nami na adres sw@swpanel.pl