Kontakt

Analiza wyników ankiety "Top ankiety - dywagacje na temat?"

Top ankiety - dywagacje na temat…   Żaden system nie jest doskonały i posiada luki. My mamy w swojej naturze coś takiego, że lubimy korzystać z pewnych nazwijmy to niedociągnięć w regulaminie na swoją korzyść. Można to nazwać pejoratywnie cwaniactwem, ale przecież jeżeli nie ma przeciwwskazań to przecież można i jest to dozwolone, a przykład się szerzy…   Weźmy najpierw pod uwagę już podnoszoną przez jednego z respondentów kwestię kwalifikacji punktowej publikowanych ankiet. Myślę, ze wycena ankiet w skali od 1 do 5 miała na celu przyznanie ilości punktów dla osób wypełniających ankiety adekwatnie do wykorzystywanego przez autora pakietu kreatora ankiet czyli inaczej im więcej możliwości daje pakiet (wprowadzanie zdjęć, obrazków, tła, możliwości ustawień itd) tym więcej punktów dla respondentów kosztuje to ich autora. I tak autorzy posiadający dostęp do najlepszego pakietu czyli Premium powinni publikować ankiety z punktacją 5 SP, odpowiednio pakiet Basic – 3 Socjale i ostatni pakiet Free – 1 SP.   Okazuje się, że osoby już dobrze zaprawione w bojach na SW znalazły obejście dla tej sytuacji i tworzą ankiety w wyższych pakietach, a zapisują je i publikują z niższą wyceną!   Co na tym zyskują - to bardzo proste. Oczywiście różnicę punktową pomiędzy oceną z jaką publikują ankietę a łączą ilością punktów przyznanych przez moderatorów i samych respondentów.   Aby to lepiej sobie uzmysłowić weźmy pod uwagę przykład liczbowy: założenie: dla obu przypadków przyjmijmy, ze wycena administratora wynosi 1, a od respondentów  średnia ocen to 4 czyli łącznie 5 punktów socjalnych 1 przypadek: ankieta przygotowana w pakiecie Premium za 5 SP i opublikowana za 5 SP   ocena od administratora 1 + średnia z ocen od respondentów 4 - ocena z pakietu 5 (dla respondentów) = 0 zysku punktowego dla autora 2 przypadek: ankieta przygotowana w pakiecie Premium za 5 SP i opublikowana za 1 SP  jak za pakiet free ocena od administratora 1 + średnia z ocen od respondentów 4 - ocena z pakietu 1 (dla respondentów) = 4 zysku punktowego dla autora   Teraz wystarczy sobie ten jednostkowy zysk przemnożyć przez wielokrotność publikowanych ankiet tą metoda i samemu sobie odpowiedzieć na pytanie czy taka praktyka jest w porządku w stosunku do całej społeczności SW…?   Czy ostatnio zauważyli Państwo wręcz zmasowaną ilość ankiet tylko z wyceną jednopunktową z załączonymi zdjęciami, obrazkami, tłem itd. czyli publikowanych zgodnie z praktyką: w wysokim pakiecie przygotowujesz w niskim publikujesz?
Druga kwestia jak na razie wydaje się dotyczyć tylko przypadku jednostkowego, aczkolwiek przykład idzie dalej zwłaszcza jak przynosi ewidentne, wymierne korzyści. O co chodzi? Otóż jedna z osób korzysta z innej furtki w regulaminie publikując własne kopie swoich ankiet. Nie są to badania zbliżone w treści, czy też zainspirowane badaniem innego respondenta. Nie! Są to wierne kopie powtarzające się co do słowa w każdym punkcie badania.   Ktoś się zapyta po co to robi? I znowu odpowiedź jest bardzo prosta. Otóż po co się męczyć i wymyślać coraz to nowe tematy ankiet, kiedy już wcześniej podjęło się taki wysiłek. Łatwiej przecież przepuścić przez bazę ankiet raz jeszcze duplikaty własnych badań.   Dlaczego o tym piszę. ponieważ takich powieleń pojawiło się już ponad 15 jeżeli nie więcej. Co na tym zyskuje ta osoba. Zysk ma poczwórny! Tak poczwórny, ponieważ dwukrotnie odbiera oceny od administratorów i dwukrotnie zbiera oceny od respondentów.   Co więcej nie skutkuje to żadnymi sankcjami ze strony administratorów panelu. Czy uważają Państwo, że ten specyficzny obyczaj wielokrotności własnych publikacji szybko się upowszechni? Czy już niedługo zagości w bazie ankiet i ile razy takie kopie będą publikowane. W końcu będziemy mieli jeden wielki duplikat w bazie. Zapytają Państwo jak to, przecież to nie jest w porządku? A ja odpowiem dlaczego nie? skoro wolno i nikt na to nie reaguje?   Czy zauważyli Państwo w tym miesiącu czyli w marcu zwielokrotnione kopie tym samych ankiet? Jeżeli nie to oby już Państwo nie mieli takiej okazji…
Płeć
Wiek