Analiza wyników ankiety "Zimowa dieta"

Zima to szczególny czas dla naszych organizmów. Aby utrzymać wewnętrzne ciepło, zimą powinniśmy odpowiednio dostosować swoją dietę. Jakie potrawy i produkty, Twoim zdaniem, mają właściwości rozgrzewające?
Jakich potraw i produktów należy zimą unikać, by nie wychładzać dodatkowo organizmu?
Nasza dieta, nie tylko zimowa, powinna zawierać dużo świeżych warzyw i owoców. Jak to osiągnąć zimą, kiedy dostęp do tych produktów jest mocno utrudniony? Czy zamiast świeżych warzyw i owoców (zimą dostępnych z importu lub hodowli szklarnianych) warto postawić na mrożonki?    
Czy mrożonki mają mniejszą wartość odżywczą niż świeże owoce i warzywa?
Właściwie zamrożone, przechowywane i rozmrażane owoce i warzywa mają porównywalną wartość odżywczą do świeżych surowców, a nawet mogą przewyższać dostępną zimą świeżą żywność.
Czy mrożenie powoduje, że warzywa i owoce tracą cenne witaminy i składniki mineralne?
Tracą, to prawda, ale nie więcej niż przy innych metodach konserwowania, np. 15–20% zawartości witaminy C na skutek blanszowania lub sparzenia przed procesem zamrażania (dla porównania – w syropach tracimy średnio 75% witaminy C, w kompotach i dżemach powyżej 35%). Ale trzeba pamiętać, że są zbierane jako dojrzałe, w warunkach klimatycznych, które znamy i do których jesteśmy przystosowani, więc bezpośrednio po zebraniu zachowują wysoką wartość odżywczą, błonnik i witaminy.

Nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z polityką cookies . Korzystanie z tych plików jest niezbędne w celu poprawnego działania naszej strony, dlatego aby móc korzystać z naszego serwisu prosimy Cię o ich akceptacje. Więcej informacji na temat przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności

Akceptuję