Kontakt

Analiza wyników ankiety "Czy zakup Pendolino to kolejny polski falstart inwestycyjny...?"

Komisja Europejska uznała, że za zakup Pendolino Polska przepłaciła ponad 250 mln zł... KE uznała, że kupiliśmy superszybkie pociągi, które nie będą miały gdzie się rozpędzić... Pierwotnie miał być udział środków unijnych w wysokości 200 mln euro, później 88 mln, a wartość końcowa środków unijnych to 74 mln euro, czyli w sumie 18,5% wartości całego kontraktu na zakup Pendolino... PKP ma do spełnienia jeszcze jeden warunek i to dość istotny, bo zgodnie z zobowiązaniem, dzięki dotacji unijnej, ma o 3,5% rocznie (do 2030 r.) wzrastać liczba pasażerów na liniach dalekobieżnych... Czy Pani/Pana zdaniem osiągnięcie tego wskaźnika jest realne?
Specjaliści twierdzą, że zaledwie na 80 km torów Pendolino będzie mogło się rozpędzić do 200 km na godz. ... Od dawna przecież wiadomo, że Pesa, Newag, Cegielski, były w stanie wyprodukować składy, które z powodzeniem na naszych torach mogły osiągać szybkość 200 km na godz. i to za znacznie mniejsze pieniądze... Czy Pani/Pana zdaniem zakup Pendolino będzie kolejnym polskim falstartem inwestycyjnym?
Czy zgadza się Pani/Pan z opinią wielu ekspertów, że zamiast Pendolino należało kupić za mniejsze pieniądze więcej składów produkcji polskiej (Pesa, Newag, Cegielski - których produkty są także bardzo wysokiej klasy)?
Czy wierzy Pani/Pan, że w Polsce doczekamy czasów kiedy za błędne decyzje finansowe i gospodarcze nie będzie się odpowiadać tylko ewentualną dymisją i przeniesieniem na inne całkiem opłacalne stanowisko, a będzie się ponosić odpowiedzialność karną i finansową (nawet swoim majątkiem)?
Pani/Pana miejsce zamieszkania:
Pani/Pana wykształcenie:
Pani/Pana wiek:
Status Pani/Pana zatrudnienia:
Płeć respondenta:
Jak często korzysta Pani/Pan z Internetu?