Analiza wyników ankiety ""Wyloguj się do życia...""
"WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA... a robi się to TAK!" to kampania społeczna poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i Internetu wśród młodzieży.
Czy słyszałaś/eś już o tym przedsięwzięciu?
Obecnie rozpoczynająca się kampania to kontynuacja ubiegłorocznej akcji "Wyloguj się do życia". Będzie ona przebiegała wieloetapowo i potrwa do czerwca 2015 roku.
Czy, Twoim zdaniem, jest ona potrzebna?
Czy dostrzegasz zjawisko uzależniania się od komputera i Internetu wśród młodzieży?
Zadaniem kampanii jest ukazanie ryzyka nadmiernego i niekontrolowanego korzystania z sieci przy równoczesnym zachęcaniu młodzieży do szukania alternatyw poza wirtualnym światem oraz umiejętnego łączenia jednego z drugim.
Czy takie podejście do problemu znajduje Twoją akceptację?
Alternatywą dla czasu spędzanego przed komputerem, w sieci są m.in. sport i muzyka, a twarzami akcji są piłkarze Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny oraz muzycy Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus.
Czy takie ujęcie tematu, Twoim zdaniem, ma szansę zjednać sobie młodych ludzi i zapewnić powodzenie kampanii?
Jak podaje Fundacja Dzieci Niczyje, w Polsce około 12 procent młodych ludzi w wieku od 14 do 18 lat jest zagrożonych uzależnieniem od Internetu, a jeden procent młodzieży wykazuje wszystkie objawy braku kontroli nad korzystaniem z Internetu.
Czy takie statystyki, według Ciebie, ukazują realny problem, któremu należy zapobiegać i z którym trzeba walczyć?
Jak sądzisz, co może stanowić przyczynę tego typu uzależnień wśród młodych ludzi?